ImpresumUslovi korišćenjaMarketingKontakt

Građani reporteri

30.04.2015 СТРУЧНО УСАВРШАВАЊЕ ВАСПИТНОГ ОСОБЉА У ПРЕДШКОЛСКОЈ УСТАНОВИ У БОГАТИЋУ

GRAĐANI REPORTERI

 http://www.macvainfo.rs/page.php?secid=5&pageid=5&model=strana

„Аутизам и говорно-језички поремећаји“ – назив је акредитованог програма стручног усавршавања који је реализован крајем априла у Предшколској установи „Слава Ковић“ у Богатићу .

Програм су реализовали:

Игор Бузгановић , дипломирани дефектолог логопед, реедукатор психомоторике и

Миодраг Николић , дипломирани дефектолог олигофренолог и специјални педагог.

Овај програм је подржао Центар за стручно усавршавање Лесковац.

Основни циљ реализовања  програма био је:

-упознавање  васпитача , медицинских сестара и стручних сарадника  са начинима препознавања поремећаја говора и језика, пажње, понашања и успостављање адекватног приступа чиме би се развили и максимално искористили сви дететови потенцијали, као и

-упознавање са основним карактеристикама аутизма, приступима детету са аутизмом, као и начинима рада са аутистичном децом.

Било је ово једно веома едукативно интерактивно дружење поткрепљено практичним искуствима како  реализатора, тако  и учесника програма .

Развој говора је много шири појам него развој гласова. Са 6 година  се завршава језички развој код деце, док се касније све тиче богаћења речника. Управо због тога је веома важно у правом тренутку  препознати проблем   код детета и потражити савет стручњака.  Устаљена мишљења да до треће године нема потребе за саветом логопеда нису прихватљива из разлога што се  неки недостаци, као што је оштећење слуха код деце могу констатовати  још после шестог месеца живота. Наима , нормалан језички развој детета подразумева да да се код деце до трећег месеца јавља гукање, а од трећег до шестог –брбљање. И деца која имају нормалан слух и деца са оштећењем слуха имају обе  наведене фазе. Уколико после шестог месеца  дете стане –треба посумњати на оштећења слуха, која могу бити различитог интензитета.

Било је речи и о штетном утицају медија на развој говора код деце. Дете  од  две године, које по неколико сати дневно гледа цртане филмове, и још уколико су они на енглеском језику, свакако ће каскати у развоју говора. Комуникација са медијима је једнострана, дете визуелно прима информације и нема потребу за комуникацијом са другим.Управо због тога, деци гледање цртаних филмова треба да буде ограничено ,а  што више времена родитељи треба да посвете разговору са својим дететом стимулишући на тај начин његов језички развој .

Веома је важан временски период када дете може почети да учи страни језик. Амбициозни родитељи почињу децу учити и са две године, не знајући колико му отежавају развој ове незаменљиве функције.Тек када дете има развијену базу матерњег језика (када је проговорило, када има граматичку базу) може се почети са усвајањем основних појмова страног језика. То је, дакле, такође индивидуална ствар-нека деца са три, нека са четири, а нека са пет година.

Наведени садржаји представљају само део  онога чиме смо се бавили , а што ће омогућити нама, као особама које се професионално баве  и подржавају развој деце да препознамо одступања од нормалног тока и кроз сарадњу са родитељима усмеримо и њихове обавезе  и одговорности на путу подршке дечијем развоју.

Мирјана Савкић, дипломирани педагог, Предшколска установа „Слава Ковић“

 

 

MAGAZIN

31.08.2021 Proširene vene – problem savremenog društva: simptomi i lečenje

Proširene vene predstavljaju veoma često oboljenje krvnih sudova. U stvari, to su nepravilno proširene vene, izvijuganog oblika, čija je struktura ...

27.07.2021 5 uređaja koji će vam olakšati život

Ukoliko ste već opremili svoju kuću ili stan frižiderom, šporetom, mašinom za pranje veša i ostalom neophodnom belom tehnikom, vreme ...

23.07.2021 Rad od kuće-prednost ili opterećenje za mame?

Šta vam je važnije karijera ili porodica? Većina žena bi rekla da im je podjednako važno i jedno i drugo. ...
 
VRH