ImpresumUslovi korišćenjaMarketingKontakt

Građani reporteri

11.10.2015 Aleksandar Saša Volić - Intervju

Posle 5 odigranih predstava na festivalu Pozorišni Dani „Milivoje Martinović – Martin “ svoje utiske i zapažanja, za Mačva Info, izneo je Aleksandar Saša Volić, reditelj, pozorišni pedagog, predsednik ovogodišnjeg žirija festivala.

Saša Volić :

„Veoma je značajan za pozorišnu publiku i Bogatić, pre svega za Martinove Dane, jedan ovakav sjajan festival koji promoviše biće glumca; značajno je videti prve tri najbolje predstave odigrane u Kuli na republičkom takmičenju dramskih amatera Srbije. Te predstave su vrh našeg dramskog amaterizma.

Pre svega istakao bih predstavu „ Velika Drama“ pozorišta iz Kruščića, sjajan tekst koji pokreće i animira čitav jedan veliki ansambl,  priču koja dolazi u vreme aktuelnih velikih migracija i u godini jubileja kada se navršava 70 godina od kolonizacije Vojvodine. Reditelj Cicmilović je u ovoj predstavi pronašao pravi ključ za amatere koji dolaze iz različitih nivoa škola, od naturščika i početnika do već afirmisanih amaterskih glumaca i uspeo je da napravi jedinstven stil u glumi, a sa druge strane našao je pravi scenski adekvat i rešenja u mizanscenu, u metaforama u paraboli, u tom kolektivnom junaku koji nosi celu radnju. Sjajna glumačka podela i sjajna predstava.

Predstava koja je otvorila festival „Ljubavno Pismo“ Koste Trifkovića pozorišta iz Kule, koju je reditelj Dragan Ostojić inteligentno rešio ubacivši još jedan sloj, teatra u teatru, to je predstava u predstavi, predstava posvećena glumcu, gde glumci na sceni igraju sami sebe u okviru glavne matrice pozorišnog teksta. Ovde glumci prekidaju glavni tok radnje predstave, bilo da se obraćaju sufleru ili međusobno svađajući se oko teksta, da bi utvrdili koja je njihova replika. To daje jednu atraktvnost celom komadu.

Takođe smo imali priliku i da vidimo ostala pozorišta koja su za nijansu slabija u ekspresiji, ali ne zaostaju u igri i glumačkom izrazu. Sveukupno ovaj festival pokazuje da amaterizam dobija novi vetar u leđa, neku novu snagu i zamah uprkos tome što Ministarstvo kulture ne daje ništa za ovaj segment kulture, zaboravljajući da je amaterizam mogućnost da mladi odrastaju na pravi način, jer pozorište je sinkretička umetnost koja pokreće mišljenje. Bavljenje pozorištem je  jedan značajan proces  u edukaciji i odrastanju mladih koji treba da ukaže na prave vrednosti, da mladi „ne gutaju“ sapunske serije i rialiti šoue koji im se nude i  prikazuju na većini televizija. U vremenu kada je Ministarstvo za kulturu odbilo da finansira organizaciju  Savez Amatera  Srbije, pojavila se incijativa 12 amaterskih pozorišta, među kojima je i pozorište iz Bogatića, da se potpiše protokol o saradnji i razmeni predstava. To je održalo amaterizam, jer predstave se nisu gasile, a amaterska pozorišta nisu umirala.

Mislim da je ovogodišnji festival napravio značajan korak više u odnosu na prethodni u estetskom smislu, nivou interpretacije i komunikaciji koju su postigli glumci sa gledalištem, kao i u izboru repertoara koji je dosta sadržajan. Sa druge strane pokazalo se da ponajbolje sa amaterima rade glumci, glumci koji imaju svoje iskustvo igre, glumci koji imaju darovitost i strpljenje da čekaju kreaciju amatera i koji su uvek na strani iskrene igre. Njihove predstave su ne samo estetizovane, pozorišno pismene, inventivne i lucidne nego pokreću u glumcu radost igre. Mislim da je ta radost igre ono najveće i najznačajnije što smo videli u svim žanrovima i svim dosadašnjim predstavama na festivalu, jer amaterizam je jedan put ka autentičnom iskonskom pozorištu“ .

Razgovor vodio: Miroslav Pantović

 

MAGAZIN

31.05.2019 Светски дан без дуванa

Сваке године, 31. маја, Светска здравствена организација (СЗО) и њени партнери широм света обележавају Светски дан без дувана. Кампања има за ...

19.11.2018 Света тајна Јелеосвећења служена у Kлењу

Болује ли ко међу вама? Нека дозове презвитере црквене, и нека се моле над њим, помазавши га уљем у име ...

14.11.2018 Зашто окрећемо главу-Витез Кo- ја?

Na прометном месту, пред седмогодишњом ћерком која вриштећи моли млађу особу да јој због мизерних разлога не бије оца, поново је изостала реакција ...
 
VRH